5 geriausi filosofiniai filmai (V dalis)
- Trumeno šou / The Truman Show (1998, Peter Weir)
Paprastas žmogus Trumanas Burbankas pastebi, kad visas jo miestelis – tai dirbtinės dekoracijos, gyventojai – aktoriai, o visas jo gyvenimas – šou, kurį transliuoja per televiziją. Šis filmas – tai nuoroda į didžiųjų filosofų mintis, nuo Descarte‘o iki Sartre‘o ir nuo Schopenhauer‘io iki Platono.
- Маtrica / The Matrix (1999, Lana & Lilly Wachowski)
Kultinis mokslinis-fantastinis veiksmo filmas, pasėjęs daug naujų idėjų ir iki blizgesio nupoliravęs senąsias idėjas. Tai tikrasis fantastikos šedevras apie tikrąją realybės prigimtį, kur kiekviena scena daro didžiulį įspūdį.
- Prisimink / Memento (2000, Christopher Nolan)
Psichologinis detektyvas apie jauną vyruką, vardu Leonard Shelby, kuris kenčia nuo reto sutrikimo. Jis nieko negali išlaikyti atmintyje ilgiau nei 15 minučių. Herojus prisimena viską iki žmonos mirties, tačiau pastoviai pamiršta naujausius įvykius ir aplinkinius žmones. Leonardas priverstas palikinėti sau pačiam nuotraukas, užrašus ir net darytis tatuiruotes, kad rastų savo žmonos žudyką ir jam atkeršytų.
- Jausmų galia / Eternal Sunshine (2004, Michel Gondry)
Originalus filmo pavadinimo vertimas į lietuvių kalbą skambėtų kitaip – „Amžinasis grynojo proto švytėjimas“ („Enternal Sunshine of the Spotless Mind“).
Romantiška tragikomedija perauga į dramą su fantastikos elementais, kurią vainikuoja kvapą gniaužiantis finalas. Jim’as Carrey pasirodo sau neįprastu amplua, kita vertus, ir Kate’s Winslet mes tokios dar nesame matę. Šis filmas yra vienas geriausių – jame harmoningai dera romantizmas, originalumas ir siurrealizmas.
- Fontanas / The Fountain (2006, Darren Aronofsky)
Filmas – tai režisieriaus parabolė, kuri nukreipta į įvairias šiuolaikinio mokslo interpretacijas. Vyras desperatiškai ieško vaistų, kurie išgelbėtų jo žmonos, mirštančios nuo progresuojančio smegenų auglio, gyvybę. Čia iš trijų laikotarpių susipyna skirtingi siužetai, kurie susijungia į vientisą pasakojimą apie žmogų, bandantį išgelbėti savo meilę.
„Fontanas“ sufokusuotas į Nietzsche‘ės amžinojo sugrįžimo koncepciją. Vienas ir tas pats įvykis kartojasi begalę kartų begalinėje erdvėje. Tomas, Tom, Tommy – visi jie veikia skirtingu metu skirtingose vietose, siekdami to paties tikslo – gyvenimo medžio paieška. Jie taip bijo mirties ir taip uoliai bando ją įveikti, kad pamiršta gyventi.
Parengė Živilė Filmanavičiūtė
Pagal: http://cameralabs.org/11119-18-luchshikh-filosofskikh-filmov
Naujausi komentarai