5 sąmonę praplečiantys filosofiniai filmai (II dalis)

  1. Tamsusis miestas (angl. Dark City)

Tai „Matricos“ variantas. Tamsusis miestas pripildo ekraną kinematografijos ir literatūros nuorodomis nuo Murnau ir Lang‘o iki Kafkos ir Orwello, sukurdamas unikalų ir visiškai įtikinamą pasaulį. Tyrinėdama atminties, minčių kontrolės, žmogiškosios valios ir tikrovės keitimo temas, kino juosta traukia ir tuo, kad nuolat išlaiko sukrečiantį vizualinį alternatyvios Visatos paveikslą. Tamsusis miestas – tai režisieriaus Alexander‘o Proyas iš dalies film noir (pranc. juodasis kinas), iš dalies mokslinė fantastika, iš dalies net kraštovaizdžio, sudaryto iš psichinių vizijų, tipo iliuzija, siūlanti įdomius įspūdžius ir išgyvenimus.

2. Kovos klubas (angl. Fight Club)

Kovos klubas – tai rezonansinis filmas, kurį dauguma įvertino kaip įžūlų tėškimą per vartotojiškumo veidą. Filmas svarsto materialistinę visuomenę, jos šiuolaikiniame egzistavime vyraujančią didžiulę tuštumą, užgrobtą paviršutiniškų vertybių, siaučiamų to paties vartotojiškumo, prasmės stoką ir savo gyvenimo pajautimą. Tai grėsmingas signalas beteisei kartai, kuriai reklama padiktuoja, kokiu automobiliu važinėti, kaip rengtis, ką pirkti, valgyti ir gerti, kad būtum „kietas“.

  1. Švilpiko diena (angl. Groundhog Day)

Švilpiko diena gali būti laikoma pasirinkimo laisvės ir jos transformacijos temos filosofiniu tyrimu. Šis filmas apie gana savanaudišką, tuščiagarbį ir savimylą televizijos apžvalgininką (aktorius – Bill Murray), kuris tampa išmintingu ir geru, pakliuvęs į laiko „nagus“. Laiko-erdvės kontinuumo patirtis jam leidžia per vieną dieną įgauti tūkstančių jau pragyventų gyvenimų išminties. Filmo stebuklingas atradimas yra tas, kad realybė turi puikią dovaną; kiekvieną akimirką skleidžia naują galimybių lauką, kad pažadintų žmoguje jo tikrąją prigimtį, kuri iš esmės susiveda į meilę ir gėrį. Švilpiko diena – viena gražiausia, protą praturtinanti visų laikų komedija.

  1. A Scanner Darkly

Tai režisieriaus Richard Linklater animacija. Filmas remiasi Philip‘o K.Dick‘o to paties pavadinimo romanu ir apjungia psichologijos, paranojos, mokslinės fantastikos motyvus, kritinę politinę reakciją, vaizduoja narkomaniją, rūpestį, aplinkos apsaugą, Rytų filosofiją, teologiją ir humorą. Šis psichologinis trileris „piešia“ priešais auditoriją ir kartu linksmina, kelia nerimą ir skatina kritinį mąstymą.

  1. Soliaris (angl. Solaris)

Įspūdingas ir nuostabus A. Tarkovskio meno kūrinys, kuris savo proto žvilgsniu palietė mirties ir atgimimo paslaptį, prarastą vaikystės Rojų ir meno galią. Dvi tiesos neduoda ramybės šiam filmui: tai žmonijos nesugebėjimas suprasti Visatą, ir nesugebėjimas pasiekti žmogaus širdį. Sunku apibūdinti šią dramą žodžiais, rekomenduojama filmą žiūrėti kelis kartus.

Parengė Živilė Filmanavičiūtė

Pagal: http://cameralabs.org/8294-10-filosofskikh-filmov-rasshiryayushchikh-soznanie

 

You may also like...

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code